Logo_data_black

News

11. Made in Chicago Festival

Chicago w Poznaniu, czyli nowa odsłona poznańskiego festiwalu


Za nami dziesięć edycji festiwalu Made in Chicago. Kolejny niesie za sobą kilka znaczących zmian. Po pierwsze termin! Tym razem chicagowski jazz będzie rozbrzmiewał w Poznaniu w maju. Made in Chicago odbędzie się w dniach:
20-22 maja 2016.

Poznański festiwal MADE IN CHICAGO jest jedną z najciekawszych propozycji na mapie europejskich i polskich festiwali jazzowych. Wzbudza zainteresowanie mediów i branży na świecie. Od 11 lat festiwal jest jedynym wydarzeniem tego rodzaju w Europie prezentującym wielkie dziedzictwo chicagowskiego jazzu. Odbywa się we współpracy z Jazz Institute of Chicago, jedną z najważniejszych instytucji pozarządowych, wspierających muzykę jazzową w Stanach Zjednoczonych. Chicago jest kolebką improwizowanego jazzu, muzyka tworzona tam wykracza poza tradycyjnie pojmowany jazz. Muzycy z wietrznego miasta doprowadzają do spotkania różnych kultur, łączą rozmaite gatunki muzyczne, dzięki czemu wyznaczają nowe kierunki rozwoju muzyki jazzowej.

Podczas XI edycji festiwalu nie zabraknie innowacyjnych brzmień oraz projektów, które zostaną pokazane w Polsce po raz pierwszy. Szczegóły dotyczące programu zostaną ujawnione już za tydzień, jednocześnie informujemy, że od 11 kwietnia br. na portalu Bilety24 ruszy przedsprzedaż biletów na festiwal w specjalnych cenach. Przez tydzień będą one dostępne tylko i wyłącznie tam, a następnie trafią także do innych punktów sprzedaży.

Jedenasta edycja festiwalu to także zmiany w sferze wizualnej. Nowa identyfikacja wizualna została stworzona przez agencję H7, „Zakres prac objął zarówno nową koncepcję graficzną, kolorystykę, sposób prezentowania zdjęć, ale także nowy logotyp. Jego odświeżona forma nawiązuje do tej z minionych edycji, ale jest nowoczesna, plastyczna i jako smaczek zawiera "gwiazdkę" z flagi miasta Chicago” – podsumowuje Sylwia Mendyk z agencji H7. Do projektów wybrano mocne, żywe kolory, które nadają wyrazisty charakter materiałom prasowym, plakatom oraz ulotkom. H7 jest agencją, która realizuje strategie marketingowo-reklamowe przy szerokim zastosowaniu nowych mediów. Ich działania to przede wszystkim synergia nowoczesności i starannie dopracowanego designu. Agencja współpracuje z polskimi i zagranicznymi markami.

Na tegoroczny festiwal Made in Chicago zaprasza jedna z gwiazd – Greg Ward, saksofonistka i kompozytor – ulubieniec poznańskiej publiczności.



W oczekiwaniu na ogłoszenie programu przypominamy video-reportaż z X edycji Made in Chicago Festival, przygotowany przez Katarzynę Gondek.